try

Thursday, May 19, 2011

~~~ Aktiviti yang x di sengajakan ~~~

Assalamualaikum.......

Hari isnin hari 2 adalah hari cuti bagi aku. So memule x de plen pape pun. just duduk rumah, kemas, masak n tengok tv. 2 je la aktiviti time cuti aku biasanya. Plen ni berubah bile time aku ngah siang udang nak masak tuk lauk tengah hari. Ingat nak masak sambal udang n rebus labu ayer tuk buat sayur. Sume 2 x kesampaian bile aku dapat satu cal dari en TM.

Sib baik la aku da siap masak nasi goreng tadi. Klau tak nescaye abah aku lapo tuggu aku balik. En TM 2 mintak tolong aku bukak PJK tuk die org servey wiring yg sub-cont da buat dalam PJK. Ni sume sbb sub-cont nk claim kat TM rm400++, gile banyakkan. So dengan berat hati aku pun terpakse g jugak PJK pada hari cuti aku. Dengan kuasa seorg kakak aku suh adik aku teman. nak x nak kene gak ikut. Nak di jadikan cerita en TM 2 da cal sue dulu tp sue kat Subang ngah training, so bak kate sue "ko redho je la farah".

Disebabkan de perasaan x puas hati dalam jiwa, aku saje nk lambat2 kn die org. Biar die org tggu aku lak. Malas aku nk g awal. hehehe. Jahat x? Adik aku pun ade cal abah aku suh jemput die kat sekolah. Aku tanpa disuruh telah memvalentiakan diri tuk jemput adik aku dulu pas 2 baru aku g PJK. Sekolah adik aku kat naning so bajet2 die org menunggu aku dalam mase setengah jam la. 2 pun aku pecut kete sampai begegar la jugak setereng kete bapak aku. Klau tau la pak Berahim mmg dapat ko ceramah pencuci telinga bang due kerat farah.

Rancangan yang x disengajakan ni berlaku bile lepas aku jemput adik aku n OTW nak g pjk. Cian kat adik2 aku kene ikut g PJK. Dala lapo x mkn lg, so atas belas kahsihan aku ajak la depo ni sume g mkn McD n bergonjeng bang due tige aktiviti.

Pape pun kene hadap dulu En TM 2 dulu. Sampai je aku kat PJK cam base la kite da lambat kn bermanis muke n ckap la "sory en sbb tggu lame". X yah la ko belebih2 sbb ko x de alasan lambat kn. X kn ko nk cakap trafik jem. Penipu tahap gaban la 2. huhuhuhu. Layan la die org borak sikit2, kang die kate ko sombong plak. Die org amek gamba pas 2 balik. De la jugak dalam 1/2 jam melayan die org beramah mesra, En TM dan kawan ny pun berangkat balik. Dan aku terus meneruskan aktiviti yang dirancang sebelum sampai ke PJK tadi. Akak misali la kate kn.....

Destinasi pertame msti la mkn sbb aku pun da lapo. Bebdak ni lg la lapo.....So Mcd la menu tengah hari.

Sampai2 je trus snap pic dari parking keter.


McD klau time tengah hari mmg harus la ko parking jauh sikit sbb ny mmg tengah ramai org. Lunch Hour la kate kn. Dr aku pusing 2 3 kali tp xdpt2 jugak tempat parking so elok la berjalan jauh skit. Xde la jauh sngt pun still boleh nmpak lg bagunan McD. Settle makan kite org pun gerak nk g servey2 taman buaya siap la berposing 2 3 keping gambar. Tp sesettle je kite org bergamba kat pintu masuk taman buaya, hujan rintik2 pun turun dengan bangge ni. Punah la harapan kami bertiga tuk melawat buaya2 yang ada dalam taman buaye 2. huhuhuhuhu.

Muke kekenyangan selepas mkn

Pintu masuk taman buaya. adik aku cakap x sempat nak tengok sedare mare kat dalam

Konon2 gembire nak g masuk tengok sedare

Sekali ujan turun. Sian ko orang. Len kali je la kite melawak sedare ko

Hujan x membantutkan semangat aku tuk beriadah.....OTW nak balik aku pun memikirkan tempat yang boleh hilangkan stress. Aku teringat dak sue cakap kat econsave de tempat karok baru bukak. Dengan berkobar2 aku pun memecut kereta abah aku denga kelajuan yg sederhana. Tempat karok 2 bukan nak lari pun so buat pe la nk drv lelajukan. da la ko nk g berkaraoke x pasal2 je kang x sempat taubat da ke alam barzah. hahhaha. nauzubillah. Aku bukan ape amalan x cukup lg.

Samapai je econsave bayar duit bilik n karok sejam lebih. Masyuk gak karok kat sini. hilang la jugak sore bebdak ni melalak cam x ingat sekejap. Pas sejam lebih duk menyumbangkan lagu, kite org pun gerak balik. Sebenanya adik aku yg pompan 2 x puas lg melalak tp sbb abah aku da cal so lebih baik la ko berangkat kn diri memasing tuk balik kepangkal jalan. Kang ade yang free2 kene maki sedas due. Sebelum balik harus la snap gambar, Sebena nya malu sbb cam x penah pegi berkarok. Siap nak bergambar bagai. Hehehe. Aku nak hilang kn stress so buat de je la pe org nk ckap. huhuhuhu. de aku kisah.

Bilik ni telah menjadi saksi lagu2 yang telah kami sumbangkan

Semangat tul adik2 aku ni

Lagu ni aku yg pilih
Adik aku: Ko ni mmg xde tes tul pilih lagu
Aku: Sedo la, Lagu ni je yg sesuai tuk sore ko. senang nak bawak
Adik aku: Siiiioot je
Bergamba nak macam ni kan. hehehehe

Memule takut sbb pakai baju sekolah, Kat dalam die yang mcam x ingat nyanyi

Ni sorg lg. Memule cam x nak ikut karok. last2 x puas nyanyi

Panjang plak N3 aku ari ni. hehehehe.........


BYE



No comments:

Post a Comment