try

Tuesday, February 1, 2011

Jely Kelapa!!!!

Assalamualaimum!!!!!

Ari ni nak masuk cite masakan pulak....Tau x ape yang aku masak. Ia adalah JELY KELAPA. Actually, bnde ni ni da lame aku buat n for your information jely kelape ni dah abis pun. hehehe. punye la sedapkan. Tp aku still nk masuk kn dalm blog. Yela due tige menjak ni aku agak kebizian la jugak. 2 yang x de mase nk masuk kn N3 jely kelapa ni......

Jom kite tngok bahan-bahan dan cara-caranya. Senang je nk buat jely ni sbb sume dah di bg tau kat kampit serbuk jely 2. x caye cube tngok ni. Ceh2, dah cam blog masakan plak. Klau si Mat gebu tau ni ade nangis sbb rase tercaba. hehehehe

Ni adalah serbuk Jely yang aku gunakan

Ni pulak contoh rasepi. sume dah ade kat belakang. ko ikut je. selain dari serbuk ni kite kne ade gula, air dan isi kelapa dan juga daun pandan sbb nk bg bau die sedap.
Memule masak air kelapa + air masak + daun pandan. Biarkan sampai mendidih

Bile dah mendidih masukkan plak gula, serbuk jely n isi kelapa
Pas 2 matikan la api, tuang dalam bekas yang sesuai
Dah jadi.......!!!!

Biarkan die sejuk sekejap. n pas 2 masukkan dalam peti sejuk.......
Bile dah keras 2, nak2 plak sejuk, nak2 lg cuace tengah panas.....mmg masyuk.....Sedap. Mak abah aku pun kate sedap. Cam makan kat kedai punye.....Ce toray!!!! K dah siap satu N3. Nak buat monthly report plak....BOSAN

BYE

No comments:

Post a Comment